کتاب هوش سلامت – تالیف دکتر سینا یاوریان

این کتاب راهکارهایی درباره‌ی “سلامت تن و روان” ارائه می‌کند، به نحوی که از طریق توسعه‌ی دانشِ سلامت و همچنین آموزش برخی مهارت‌های حفظ سلامت و التیام آن،  “هوش سلامت” شما را ارتقا می بخشد و با نهادینه کردن “سبک زندگی سالم”، خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان و سکته را کاهش می‌دهد.

نیاز به یادآوری نیست که ورزش در زندگی ما چه جایگاه مهمی دارد. اما ورزش متناسب برای فرد می‌تواند مهم‌تر باشد. به این معنا که اگر فرد ورزش متناسب برای خود را برنگزیند ممکن است که آسیب جبران‌ناپذیری را متحمل شود. البته بیشتر افراد ناگزیر می‌شوند که ورزش کنند تا اینکه خود به ورزش علاقمند باشند. البته افراد بسیاری نیز به ورزش علاقمندند و آن را با جدیت دنبال می‌کنند. همه‌ی این افراد به دنبال ورزشی هستند که با فیزیک بدن آنها و ذهن آنها هم‌خوان باشد و بتواند نشاط را برایشان به ارمغان بیاورد. در بسیاری موارد همانطور که اشاره رفت فرد به دلیل آسیبی که در زندگی روزمره دیده است (به طور مثال نشستنِ زیاد یا کار آشپزخانه) ناگزیر می‌شود که برای تقویت عضلات خود جهت اجتناب از سایش غضروفی با نظر متخصص، اعمالی ورزشی را انجام دهد. در همه این موارد چه آنهایی که با علاقه ورزش را دنبال می‌کنند و چه آنهایی که ناگزیر می‌شوند که ورزش را پی بگیرند لازم هست که ورزشِ متناسب را انتخاب کنند. ورزش‌ها از نظر چگونگی انقباضِ عضلات در سه دسته‌بندی قرار داده شده‌اند. ایزومتریک، ایزوتونیک و ایزوکینتیک. هنگام کار با دَمبل یا کِش، ماهیچه‌ها کشیده می‌شوند و لازم است که ورزشکار هوشیار باشد که ماهیچه‌ها را منقبض کند تا مفاصل آسیب نبینند. هماهنگی عضلات در حرکت‌های مختلف، مثل بلند کردن یک جعبه از روی زمین، بسیار مهم است. بنابراین در همه حرکت‌ها اگر ورزشکار یا فرد عادی آموخته باشد که چگونه عضلات را منقبض و هماهنگ کند، آسیب به حدقل خود خواهد رسید. اما بسیاری اوقات شاهد هستیم که افراد، آموزش ندیده‌اند و همچنان خواهان ورزش هستند. بنابراین لازم است وسایلی ابداع و در اختیار قرار گیرند که ذاتا بدون آسیب باشند. به این منظور، فنر فشاری ورزشی طراحی شده است تا در هنگام کار با آن آسیبی در میان نباشد. چراکه در هنگام فشار دادن آن، ماهیچه‌ها در ضمن اینکه ناگزیرند منقبض شوند ناگزیرند که با هم هماهنگ باشند وگرنه فنر فشرده نخواهد شد. بنابراین آسیبی درمیان نخواهد بود. علاوه‌برآن، برخلاف وسایل فشاری یا کششی دیگر، با کمک ففو می‌توان همه عضلات خود را تقویت کرد، به این دلیل که می‌توان آن را در وضعیت‌های مختلف به کار گرفت. بنابراین، ففو مناسب برای همه هست البته برای بهینه بودن برای همه در شش سطح خیلی سنگین تا خیلی سبک تولید شده است. پس می‌توان باشگاه را به خانه برد.

همچنین بخوانید  ففو برای دست

ففو در ۶ سطح با رنگ های متنوع تولید می شود که برای عموم قابل استفاده باشد. برای ورزشکاران، افراد معمولی که ورزش را دوست می دارند و افرادی که نیاز به تقویت ماهیچه های خود دارند تا عوارضی چون گرفتگی عصب ها و خوردگی غضروف ها را پوشش دهند. مورد آخر مربوط به ارتوپدی و فیزیوتراپی و فیزیولوژی ورزشی می باشد که می تواند در طب کار و پزشکی ورزشی مورد بررسی قرار گیرد.

فنر با رنگ الکترو استاتیک مشکی پوشانیده شده است و دسته ها به رنگ های مختلف هستند تا انتخاب توسط خریداران را تسهیل کند. رنگ بنفش آن سخت ترین سطح و رنگ زرد آن نرم ترین آن است.  البته ۵ سطح در همان سطوح با فنرهای به رنگ استیل و دسته های سفید تولید شده است تا خریداران مشکل پسند را نیز راضی کند.

برای اطلاعات بیشتر به سایت fanarevarzeshi.ir مراجعه نمایید.

 

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و سینه های خود را حجیم و سفت کنید.

نوشته قبلینوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 81 = 89