بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی

   کتاب هوش سلامت – تالیف دکتر سینا یاوریان

این کتاب راهکارهایی درباره‌ی “سلامت تن و روان” ارائه می‌کند، به نحوی که از طریق توسعه‌ی دانشِ سلامت و همچنین آموزش برخی مهارت‌های حفظ سلامت و التیام آن،  “هوش سلامت” شما را ارتقا می بخشد و با نهادینه کردن “سبک زندگی سالم”، خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان و سکته را کاهش می‌دهد.

کره بادام زمینی یکی از خوراکی‌های خوشمزه‌ای هست که طرف‌داران بسیار زیادی دارد. مصرف کره بادام زمینی برای بچه‌ها موجب رشد بهتر آن‌ها می‌شود و همچنین بمب انرژی و قوت رسانی برای بزرگسالان است. کره بادام زمینی خواص بسیار زیادی برای همه افراد دارد. انواع ترکیبات با کره بادام زمینی وجود دارند که هرکدام از آن‌ها خوشمزگی خاص خود را دارند.

بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی بعد از انجام تمرینات ورزشی جهت عضله‌سازی است؛ اگر از کره بادام زمینی برای لاغری استفاده می‌کنید بهتر است آن را به‌عنوان صبحانه یا میان‌وعده مصرف کنید. در ادامه مطلب در هوش سلامت به توضیحات بیشتری راجع به بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی و خواص آن می‌پردازیم.

فهرست مقاله

خواص کره بادام زمینی

خواص کره بادام زمینی باعث شده که محبوبیت زیادی چه برای بدنسازان و طرف‌داران تناسب‌اندام و چه برای افرادی که ورزش نمی‌کنند داشته باشد. بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی، در ساعات اولیه صبح به‌عنوان صبحانه است. خاصیت کره بادام زمینی به مواد مغذی تشکیل‌دهنده آن برمی‌گردد. کره بادام زمینی در انواع رژیم‌های لاغری و تهیه اسموتی‌ها و میان‌وعده‌ها کاربرد دارد. این کره محبوب و پرطرف‌دار دارای مواد مغذی زیر است:

  • ویتامین E: حاوی آنتی‌اکسیدان موردنیاز روزانه بدن است که از سلول‌ها در برابر استرس و خشم محافظت می‌کند.
  • منیزیم: منیزیم برای عملکرد بهتر عضلات مفید است و سلامت قلب و عروق کرونر را تضمین می‌کند.
  • فولیک‌اسید: فولیک‌اسید برای جذب آهن و حفظ سلامت سلول‌های جدید بدن ضروری است.
  • مس: مس برای تولید سلول‌های قرمز خون و سیستم ایمنی بدنتان اهمیت بسیار زیادی دارد.
  • فسفر: برای سلامت مغز، استخوان‌ها و دندان‌هایتان بسیار مناسب است؛ ازاین‌رو بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی هنگام صرف صبحانه است.
  • نیاسین: از خانواده ویتامین B است که غذا را به انرژی تبدیل می‌کند و برای سلامت اعصاب و سیستم گوارش و تأمین انرژی موردنیاز روزانه بدن هم مهم است.
  • منگنز: این ماده برای عملکرد طبیعی و بهتر مغز و فعالیت سیستم عصبی در بدن لازم است.

بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی

محققان معتقدند که مناسب‌ترین زمان مصرف آجیل و همچنین کره بادام زمینی در ساعات اولیه صبح در وعده صبحانه است. در ساعات اولیه صبح یعنی حدود ساعت ۸ الی ۱۰، بدن بیشترین فایده را از مواد مغذی دریافت می‌کند. باتوجه‌به مواد مغذی موجود در بادام زمینی، شما می‌توانید از آن در زمان‌های مختلف استفاده کنید. همچنین بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی می‌تواند بعدازظهر به‌عنوان میان‌وعده باشد؛ اگر شما رژیم غذایی خاصی دارید بهتر است برای زمان و مقدار مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین بخوانید  تاثیر ورزش بر دیسک کمر

بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی

طبق تحقیقات متخصصان تغذیه، درصورتی‌که فرد بخواهد از کره بادام زمینی برای لاغری استفاده کند، بهتر است آن را به‌عنوان یک میان‌وعده مصرف کند. زمانی که بادام زمینی یا کره بادام زمینی به‌عنوان یک میان‌وعده مصرف شود می‌تواند از پرخوری پیشگیری کند.

کره بادام زمینی، جزو آن دسته از خوراکی‌های پرطرف‌دار و خوش‌طعمی است که به‌راحتی می‌تواند انرژی روزانه هر فرد را تأمین کند. همان‌طور که گفتیم، کره بادام زمینی شامل بسیاری از مواد مغذی مانند منگنز، نیاسین و … است و منبع خوبی از ویتامین E، اسیدفولیک، فیبر و فسفر است. این محصولات دارای مواد مغذی ضروری است که موجب کاهش خطر بیماری‌های قلبی، کنترل وزن، تثبیت قند خون و افزایش متابولیک در بدن انسان می‌شود. ازاین‌رو بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی، صبح است.

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و ماهیچه کف لگن و کشاله ران خود را تقویت کنید.

ارزش غذایی کره بادام زمینی برای درمان بسیاری از بیماری‌ ها

پیشگیری از انواع سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی و عروقی، درمان بیماری‌های عصبی یا هر نوع قارچ ویروسی که موجب افزایش تولید نیتریک اکسید می‌شود از ارزش‌های غذایی کره بادم زمینی هستند. همچنین مراقبت از پوست و مو، تقویت مفاصل و استخوان‌ها از دیگر فواید آن است.

ازآنجایی‌که خانم‌ها نسبت به آقایان بیشتر در معرض چاقی به علت تغییرات هورمونی، یائسگی و افسردگی هستند، متخصصان تغذیه و رژیم‌درمانی به آن‌ها توصیه می‌کند هفته‌ای دو بار از کره بادام زمینی در برنامه رژیم غذایی خود استفاده کنند که بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی به‌عنوان صبحانه در هنگام صبح یا به‌عنوان میان‌وعده بعد از صبح و قبل از ظهر است.

انواع ترکیبات با کره بادام زمینی

این ماده مغذی حیف است که فقط با نان خورده شود. انواع ترکیبات با کره بادام زمینی را می‌توان تهیه کرد که همگی بسیار مقوی و خوشمزه هستند. در این قسمت به توضیح چند نمونه از این ترکیبات می‌پردازیم.

۱.  کره بادام زمینی همراه با نان

کره بادام زمینی را روی نان تست یا هر نان دلخواه دیگری بمالید و از طعم خوب و دلچسب آن لذت ببرید. می‌توانید کره بادام زمینی را همراه با یک لیوان چای، شیر یا قهوه در وعده صبحانه میل کنید؛ زیراکه بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی صبح است.

همچنین بخوانید: بهترین صبحانه برای لاغری

همچنین بخوانید  ماساژ ورزشی و رمز و رازهای آن

بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی

۲. ترکیب کره بادام زمینی با میوه‌ های دلخواه شما

یک ترکیب خوشمزه دیگر مصرف ترکیب میوه‌هایی مثل موز، سیب یا گلابی همراه با کره بادام زمینی است. کره را روی میوه دلخواهتان بمالید و نوش جان کنید. این ماده مغذی و خوشمزه را می‌توانید برای میان‌وعده، وعده بعد از تمرین یا در کنار دسر میل کنید. یکی از بهترین ترکیبات با کره بادام زمینی، ترکیب کره بادام زمینی با موز است. این ترکیب موجب تأمین انرژی شما می‌شود و بسیار خوشمزه و مقوی است. بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی با این ترکیب، هنگام صبح برای وعده صبحانه است.

۳. مصرف کره بادام‌زمینی با کیک و شیرینی

کره بادام زمینی را روی کیک یا شیرینی دلخواه خود بمالید یا بین لایه‌های کیک قرار دهید. می‌توانید هنگام ترکیب‌کردن مواد کیک یا شیرینی، از کره بادام زمینی به‌عنوان طعم‌دهنده استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای تزیین یا زیبایی انواع دسرها، مقداری کره بادام زمینی روی دسر یا میان‌لایه‌های آن بریزید.

۴. اسموتی با کره بادام زمینی

اسموتی کره بادام زمینی، یکی دیگر از انواع ترکیبات با کره بادام‌ زمینی است. برای تهیه این اسموتی مغذی که بیشتر طرف‌دارانش ورزشکاران هستند، ابتدا باید موز را فریز کنید سپس همراه با شیر و کره بادام زمینی و مقداری خامه یا بستنی (در صورت تمایل) میکس کنید. در آخر می‌توانید کمی کنجد یا پودر پسته یا نارگیل روی آن بپاشید و نوش جان کنید. بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی در این ترکیب، صبح قبل از ورزش است.

۵. میلک شیک با کره بادام زمینی

یکی دیگر از انواع ترکیبات با کره بادام زمینی، استفاده از آن در میلک شیک است. برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه باید شیر، خامه، بستنی و کره بادام زمینی را با هم میکس کنید؛ سپس با مقداری از همان کره بادام زمینی یا شکلات جهت تزیین آن، این نوشیدنی خوشمزه و انرژی‌زا را میل کنید.

بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی

بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی؛ کره بادام زمینی برای لاغری

کره بادام زمینی به دلیل غنی‌بودن از فیبر خوراکی، موجب ایجاد احساس سیری در شما می‌شود و همین امر موجب می‌شود از خوردن کالری‌های مختلف جلوگیری کنید. علاوه بر این، بادام زمینی موجب افزایش سوخت‌وساز و متابولیسم بدن می‌شود و بدن برای تأمین انرژی از چربی‌های مازاد استفاده می‌کند و موجب لاغری در افراد می‌شود.

همچنین بخوانید  تاثیر تغذیه سالم بر سلامت چیست؟

دانشمندان و متخصصان تغذیه می‌گویند بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی، صبح به‌صورت ناشتا یا در کنار صبحانه و یا میان‌وعده، حدود ساعت ۸ الی ۱۰ صبح است. علت این موضوع، این است که بدن در زمان صبح، آماده دریافت حداکثری خواص کره بادام زمینی است. برای لاغری سریع‌تر و سلامتی بیشتر، بهتر است در کنار مصرف کره بادام زمینی، به انجام ورزش‌های هوازی یا استقامتی بپردازید.

جمع‌بندی

بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی صبح است؛ برای مثال می‌توانید از کره بادام زمینی به عنوان وعده قبل و بعد از تمرین هنگام صبح استفاده کنید. انواع ترکیبات با کره بادام زمینی وجود دارد؛ بنابراین این کره را می‌توانید با خوراکی‌های مختلف ترکیب کنید و از طعم خوب آن لذت ببرید. بسیاری از ورزشکاران و کسانی که به فکر تناسب‌اندام هستند از کره بادام زمینی برای لاغری استفاده می‌کنند. کره بادام زمینی برای عضله‌سازی بسیار مفید است؛ زیرا منبع خوبی از پروتئین، چربی‌های سالم و سایر مواد مغذی است.

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و سینه های خود را حجیم و سفت کنید.

نوشته قبلینوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

76 + = 78