بهترین صبحانه برای لاغری

   کتاب هوش سلامت – تالیف دکتر سینا یاوریان

این کتاب راهکارهایی درباره‌ی “سلامت تن و روان” ارائه می‌کند، به نحوی که از طریق توسعه‌ی دانشِ سلامت و همچنین آموزش برخی مهارت‌های حفظ سلامت و التیام آن،  “هوش سلامت” شما را ارتقا می بخشد و با نهادینه کردن “سبک زندگی سالم”، خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان و سکته را کاهش می‌دهد.

اگر برای کاهش وزن تلاش می‌کنید، پس روزتان را با یک صبحانه مقوی و چربی‌سوز شروع کنید. انتخاب یک نوع صبحانه سرشار از پروتئین و انواع ویتامین‌ها، نقش بسیار مؤثری در کاهش وزن شما ایجاد می‌کند. شاید این سؤال برای شما مطرح شود که منظور از بهترین صبحانه برای لاغری چیست؟ انواع مواد خوراکی مفید برای بدن، به شما کمک می‌کنند تا احساس سیری بیشتری در طول روز داشته باشید و میل به غذا کاهش پیدا کند.

برعکس آن استفاده از مواد غذایی اشتباه موجب میل شدید به میان‌وعده و کالری بیشتر می‌شود و در ابتدای روز احساس گرسنگی پیدا می‌کنید. صبحانه رژیمی به شما کمک می‌کند تا با انتخاب صحیح تا زمان ناهار احساس سیری داشته باشید. در این مقاله در  هوش سلامت سعی شده است در مورد انواع صبحانه برای کاهش وزن مطالب مفیدی در اختیارتان قرار دهیم.

فهرست مقاله

اهمیت خوردن صبحانه

متخصصان تغذیه معتقدند اهمیت صبحانه بسیار زیاد است و آن را سرمایه‌ای برای سلامتی طولانی‌مدت می‌دانند. صبحانه رژیمی اگر با حجم مناسب و ترکیبات مغذی انتخاب شود، قند خون شما را تأمین می‌کند و همچنین میزان انرژی، هوشیاری و حافظه شما را افزایش می‌دهد. برخی از افراد ترجیح می‌دهند صبحانه را حذف کنند، باید گفت که این کار کاملاً اشتباه است.

ترکیبات بهترین صبحانه برای لاغری باید سرشار از مواد مغذی کلیدی مانند کلسیم، آهن، ویتامین‌های گروه B و فیبر باشد. افرادی که صبحانه نمی‌خورند، نسبت به افرادی که صبحانه می‌خورند، سطح کلسترول خون بالاتری دارند که یک عامل بسیار خطرناک برای سلامت دستگاه عروقی بدن است.

بهترین صبحانه برای لاغری

بهترین صبحانه برای لاغری و یا همان صبحانه رژیمی، صبحانه‌ای است که شامل ریز مغذی‌ها، درشت‌مغذی‌ها و همچنین ویتامین‌ها باشد؛ بنابراین هرچه صبحانه سالم‌تری مصرف کنید، در لاغری و تناسب‌اندام شما تأثیر مثبت بیشتری دارد. تحقیقات علم تغذیه نشان داده است اگر غذاهای صبحانه در خانه تهیه شوند، می‌توان آن‌ها را بهترین صبحانه برای لاغری و کاهش وزن دانست. انتخاب بهترین صبحانه برای لاغری و تناسب‌اندام به‌هیچ‌وجه کار سخت و دشواری نیست. در این قسمت چند نمونه از بهترین صبحانه‌ها برای لاغری و سلامتی بدن را معرفی می‌کنیم .انواع مختلف صبحانه رژیمی شامل:

  • املت اسفناج و گوجه
  • املت پیاز و کدو
  • املت با انواع سبزیجات
  • ساندویچ تخم‌مرغ و خیار
  • ساندویچ تخم‌مرغ و سبزیجات
  • سالاد تخم‌مرغ با کلم‌بروکلی
  • سالاد تخم‌مرغ و آووکادو و…
همچنین بخوانید  تاثیر ورزش بر دیسک کمر

بهترین مواد غذایی برای صبحانه رژیمی

با تمام مواد مغذی می‌توانید انواع مختلف صبحانه‌های رژیمی را مانند نمونه‌های بالا درست کنید. بهترین صبحانه برای لاغری باید دارای انواع مواد مغذی خصوصاً پروتئین و ویتامین‌های مختلف باشد. برای مثال در این قسمت به معرفی چند نمونه صبحانه رژیمی می‌پردازیم.

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و ماهیچه کف لگن و کشاله ران خود را تقویت کنید.

۱. تخم مرغ

اگر شما به دنبال یک صبحانه پروتئینی هستید و میخواهید عضلات بدنتان را حفظ کنید، مصرف تخم مرغ به صورت املت با روغن زیتون، نیمرو، تخم مرغ آبپز و یا عسلی می‌تواند بهترین صبحانه برای لاغری شما باشد. فراموش نشود کسانی که کلسترول خون دارند، بهتر است از مصرف تخم مرغ پرهیز کنند.

۲. بهترین صبحانه برای لاغری؛ نان و پنیر و گردو

پنیر سرشار از پروتئین و بهترین نوع لبنیات است. باید پنیر را حتماً با گردو مصرف کنید؛ زیرا خوردن تنهایی پنیر سبب می‌شود عملکرد ذهن کاهش پیدا کند و مغز و حافظه دچار تنبلی شود. اگر پنیر را با سیاهدانه ترکیب کنید، طبع سرد پنیر خنثی می‌شود و تاثیر فوق‌العاده ای در حفظ سلامتی و تناسب اندام شما دارد.

۳. عدسی یا خوراک لوبیا

مواد غذایی عدس و لوبیا سرشار از پروتئین‌های گیاهی هستند و چنانچه در خانه تهیه شوند؛ می‌توانند برای مصرف یک صبحانه پروتئینی به شما کمک کنند و نیاز به مصرف غذاهای دیگر در وعده صبحانه را کاهش دهند. توجه داشته باشید هیچگاه از این مواد غذایی به‌صورت کنسرو شده استفاده نکنید؛ زیرا این غذاها به درستی فرآوری نشده‌اند، ممکن است حاوی باکتری‌های خطرناکی به نام کلستریدیوم بوتولینوم باشند.

۴. میوه و سبزی

برای خوردن بهترین صبحانه برای لاغری باید به مصرف ویتامین‌ها و همچنین فیبر کافی توجه کنید؛ به‌خصوص ویتامین C موجود در مرکباتی همچون پرتقال و سیب در ابتدای روز نه‌تنها انرژی شما را افزایش می‌دهد و خستگی مغز را از بین می‌برد؛ بلکه به افزایش سیستم ایمنی بدن و مقابله با انواع ویروس‌ها در طی روز کمک می‌کند. همچنین مصرف سبزیجات همراه با صبحانه در عملکرد بهتر دستگاه گوارش، تاثیرات مثبت زیادی دارد.

۵. صبحانه رژیمی؛ نان با ترکیب شیر و عسل

زمانی که شما به عنوان صبحانه نوشیدنی شیر و عسل را همراه با یک تکه نان مصرف می‌کنید به سیستم هضم غذا کمک فراوانی می‌شود. به یاد داشته باشید مصرف منظم نوشیدنی شیر و عسل به ازبین‌بردن یبوست و نفخ کمک می‌کند. علاوه بر این برای سلامتی دستگاه گوارش و بهبود پوکی استخوان بسیار مفید است.

همچنین بخوانید  تغییر سایز سینه با ورزش؛ آیا امکان تغییر سایز سینه است؟

بهترین صبحانه برای لاغری

بهترین زمان مصرف صبحانه برای کاهش وزن

ممکن است بهترین زمان مصرف صبحانه از نظر پزشکان مختلف، متفاوت باشد؛ اما اغلب آن‌ها ساعت ۷ تا ۱۰ صبح را مناسب‌ترین زمان برای مصرف بهترین صبحانه برای لاغری و دریافت مواد مغذی از آن می‌دانند. کارشناسان تغذیه می‌گویند همیشه باید صبحانه را تا دو ساعت بعد از بیدار شدن از خواب میل کنید؛ اگر بلافاصله بعد از بیدار شدن صبحانه بخورید، سرعت متابولیسم شما به حداکثر می‌رسد.

سوال این است که چرا سرعت متابولیسم مهم است؟ سرعت متابولیسم بالا به این معنی است که بدن شما بدون زحمت زیاد غذا را برای آزاد کردن انرژی تجزیه می‌کند و از آن انرژی، برای حفظ انرژی شما در تمام روز استفاده می‌کند. بهترین زمان برای صرف صبحانه بین ساعت ۷ صبح تا ۹ صبح است. به هیچ عنوان نباید صبحانه خود را به بعد از ساعت ۱۰ موکول کنید.

فواید زود صبحانه خوردن چیست؟

خوردن بهترین صبحانه برای لاغری تا ۲ ساعت بعد از بیدارشدن از خواب، مزایای ویژه‌ای را به همراه دارد. این مزایا شامل:

  • صبحانه خوردن به‌موقع، نوسانات سطح قند خون شما را کنترل خواهد کرد. همین امر باعث می‌شود که احتمال ابتلای شما به دیابت کمتر شود.
  • مانع از خوردن تنقلات ناسالم و مضر در طول روز می‌شود و شما را تا زمان ناهار خوردن سیر نگه می‌دارد.
  • خوردن به‌موقع صبحانه، شما را از نظر ذهنی فعال نگه می‌دارد، بهره‌وری و تمرکز شما را افزایش می‌دهد.
  • اگر بعد از خوردن صبحانه رژیمی حدود نیم ساعت پیاده‌روی سریع داشته باشید، سرعت چربی‌سوزی در بدن شما افزایش می‌یابد.

به‌خاطر داشته باشید خوردن غلات شیرین برای صبحانه مانند کیک و شیرینی، نه‌تنها فواید خوردن صبحانه را به شما نمی‌رساند؛ بلکه بسیار مضر هستند و در طولانی‌مدت به این نتیجه می‌رسید. به‌طورکلی مهم است که در هر زمانی از روز، غذا‌های سالمی بخورید، صبحانه اهمیت بیشتری ازاین‌جهت نیز دارد. بهترین صبحانه برای لاغری شامل میوه، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین و چربی‌های سالم است.

بهترین صبحانه برای لاغری

جمع‌بندی

توجه داشته باشید که مواد غذایی حاوی قند بالا و چربی‌های مضر برای کاهش وزن مناسب نیستند. برای تهیه بهترین صبحانه برای لاغری یا به‌ اصطلاح صبحانه رژیمی، بهتر است از مواد غذایی مانند میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین‌های بدون چربی استفاده کنید. متخصصان تغذیه خوردن صبحانه برای کاهش وزن را توصیه می‌کنند. سعی کنید از مواد غذایی ارگانیک و سالم استفاده کنید تا بتوانید مواد مغذی را به بدن خود برسانید و از هرگونه بیماری دور باشید.

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و سینه های خود را حجیم و سفت کنید.

نوشته قبلینوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 85 = 87