تغییر سایز سینه با ورزش

   کتاب هوش سلامت – تالیف دکتر سینا یاوریان

این کتاب راهکارهایی درباره‌ی “سلامت تن و روان” ارائه می‌کند، به نحوی که از طریق توسعه‌ی دانشِ سلامت و همچنین آموزش برخی مهارت‌های حفظ سلامت و التیام آن،  “هوش سلامت” شما را ارتقا می بخشد و با نهادینه کردن “سبک زندگی سالم”، خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان و سکته را کاهش می‌دهد.

سایز سینه‌های خانم‌ها، با یکدیگر متفاوت است. برخی از خانم‌ها که سینه‌های بزرگ و افتاده‌ای دارند، به دنبال راهکاری برای کوچک کردن سینه‌های خود هستند و بعضی دیگر که سینه‌های کوچکی دارند، می‌خواهند سایز سینه‌هایشان تغییر یابد و بزرگ شود. در ادامه مقاله می‌خواهیم به بررسی موضوع تغییر سایز سینه با ورزش بپردازیم.

فهرست مقاله

بافت سینه را بشناسید

پستان خانم‌ها، از بخش‌های گوناگونی تشکیل شده است. بافت سینه، دارای چربی، ماهیچه، غدد شیری و هزاران عصب شبکه‌ای و همچنین متراکم است. می‌توان تقسیم‌بندی سینه را به‌صورت یک چرخ دوچرخه تصور کرد که در مرکز آن نوک سینه قرار دارد. هر یک از پره‌های این چرخ، یک لوب نامیده می‌شود و چندین لوبول در داخل پره قرار دارد که در نهایت به غدد شیری می‌رسند. پس از زایمان این بخش از سینه، شروع به فعالیت می‌کند و شیر تولیدشده را به نوک پستان می‌رساند.

علاوه بر این، اطراف این لوب‌ها به‌وسیله چربی احاطه شده است. چربی‌ها وظیفه محافظت از بافت حساس سینه را برعهده دارند. اگر دچار اضافه‌وزن شوید، این چربی‌ها افزایش پیدا می‌کنند و شما را به فکر تغییر اندازه سینه با جراحی و یا ورزش می‌اندازند. در آناتومی پستان خانم‌ها، ماهیچه‌ای وجود ندارد. ماهیچه در پشت این سیستم چسبیده به قفسه سینه قرار دارد. نکته قابل‌توجه دیگر اینکه، چربی‌ها نیز، توانایی متراکم شدن و تقویت شدن را برای فرم دهی ندارند.

تغییر سایز سینه با ورزش

تمرینات ورزشی برای تغییر سایز سینه‌های خانم‌ها

در ادامه بررسی موضوع تغییر سایز سینه با ورزش باید بگوییم که ماهیچه‌های قفسه سینه در بافت همبند درون سینه‌ها و همچنین زیر سینه‌ها وزن آنها را تحمل می‌کنند؛ اما به‌اندازه آنها کمکی نمی‌کنند.

در نتیجه ورزش روی بافت سینه تأثیر مستقیمی نمی‌گذارد، اما تقویت عضلات اطراف سینه با تمرینات ورزشی، ظاهر قفسه سینه را می‌تواند بهبود ببخشد. در واقع عضلات شانه، پشت و همچنین قفسه سینه می‌توانند بر برآمدگی سینه‌ها تأثیر بگذارند. در ادامه با ما همراه باشید تا یک سری از تمرینات ورزشی را برای تغییر سایز سینه با ورزش بررسی کنیم.

۱- تمرین فشار دادن کف دست‌ها

این تمرین به این صورت است که ابتدا باید در یک موقعیت راحت بایستید و یا بنشینید. سپس کف دست‌ها را کنار همدیگر و در مقابل سینه‌ها قرار دهید. در ادامه، بازوهایتان را افقی نگه دارید و در حدود ۹۰ درجه آرنج‌های خود را خم کنید. بعد از آن تا جایی که می‌توانید به مدت ۱۵ ثانیه،  کف دست‌های خود را به هم فشار دهید و سپس استراحت کنید.

همچنین بخوانید  تأثیر خواب روی پوست را دست کم نگیرید

این تمرین که یکی از تمرینات برای تغییر سایز سینه با ورزش است، برای تقویت ماهیچه‌های سینه‌ای باید این تمرین ساده را ۱۰ بار در روز تکرار کنید. اداکشن اصطلاحی است که برای توصیف آوردن بازوها به سمت داخل بدن استفاده می‌شود و با خم شدن ماهیچه‌های سینه‌ای مینور و همچنین ماژور رخ می‌دهد.

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و ماهیچه کف لگن و کشاله ران خود را تقویت کنید.

برای گرفتن نتیجه‌ی بهتر از این تمرین، پیشنهاد می‌کنیم از فنر فشاری ورزشی استفاده کنید. وسیله ورزشی ففو به شما برای رسیدن سریع‌تر به نتیجه، کمک می‌کنند.

۲- تمرین Chest Flies

یکی دیگر از تمرینات برای تغییر سایز سینه با ورزش، تمرین Chest Flies است. در این تمرین باید روی یک توپ پزشکی و یا یک نیمکت بلند، به پشت دراز بکشید و در هر دستتان وزنه ۵ پوندی بگیرید. مستقیماً بازوهای خود را به طرفین دراز کنید تا با شانه‌های شما هم راستا شوند. سپس به‌آرامی وزنه‌ها را با هم جلوی سینه خود بلند کنید، به حالت اولیه برگردید و ۹ بار دیگر هم این تمرین را تکرار کنید تا یک ست کامل شود.

تمرینتان باید به صورتی باشد که ۳ ست را انجام دهید و بین هر ست ۳۰ ثانیه استراحت کنید. باز هم این اداکشن بازوها ناشی از خم شدن ماهیچه‌های قفسه سینه است که از جناغ سینه، دنده‌ها و ترقوه منشأ می‌گیرند. عضله به تاندونی ختم می‌شود که به استخوان بازو متصل می‌شود.

در این بین پیشنهاد می‌کنیم، برای داشتن اطلاعات بیشتر از بدن خود، در رابطه با تأثیر ورزش بر درد پریودی نیز بخوانید.

۳- تمرین لیفت شانه

یکی دیگر از تمرینات برای تغییر سایز سینه با ورزش تمرین لیفت شانه است. توجه داشته باشید که اگر بخواهید عضلات سینه‌ای خود را بدون تقویت عضلات شانه تقویت کنید، باعث ظاهر نامتعادل در شما می‌شود؛ پس این تمرین را هم باید انجام دهید. در این تمرین ابتدا باید روی یک صندلی که پشتی آن صاف است، بنشینید و وزنه ۵ پوندی را نگه دارید. پشت خود را صاف نگه دارید و بازوهایتان در کناره‌هایتان باید به حالت آویزان باشند.

سپس باید بازوهای خود را به سمت بیرون بالا بیاورید تا در راستای شانه‌ها و به‌صورت افقی روی زمین قرار گیرند و این حالت را به مدت ۵ ثانیه حفظ کنید. در ادامه بازوهای خود را به سمت پایین رها کنید و ۹ بار دیگر این کار را تکرار کنید تا یک ست کامل شود. ۳ ست را انجام دهید و بین هر ست ۳۰ ثانیه استراحت کنید. این حالت، شانه‌ها را لیفت می‌کند و همچنین قفسه سینه را متعادل می‌کند.

همچنین بخوانید  تأثیر ورزش بر زندگی فردی و اجتماعی

تغییر سایز سینه با ورزش

۴- تمرین پرس توپ

یکی دیگر از تمرینات برای تغییر سایز سینه با ورزش تمرین پرس توپ است. برای این کار ابتدا یک توپ با وزن متعادل بردارید. سپس روی زمین دراز بکشید و زانوهایتان را خم کنید به صورتی که پاهایتان صاف باشد. توپ موردنظر را بردارید و آن را به کمک دو دست خود، بالای سینه‌تان حرکت دهید. سپس تا حد ممکن توپ را به سمت بالا پرتاب کنید.

بعد از آن، درحالی‌که دستتان همان‌ گونه صاف است توپ را بگیرید و به سمت پایین حرکت دهید. این حرکت را باید در ۳ ست ۱۲تایی انجام دهید. علاوه بر این، این حرکت باعث می‌شود که علاوه بر تقویت عضلات سینه، بازوهای شما را نیز تقویت کند.

۵- تمرین شنا سوئدی

یکی دیگر از تمرینات برای تغییر سایز سینه با ورزش تمرین شنا سوئدی است که این تمرین به‌عنوان یک تمرین قدرتی، سینه را خوش فرم و سفت می‌کند. درواقع حرکت شنا سوئدی باعث کاهش سایز سینه و همچنین تحلیل بافت چربی سینه می‌شود. علاوه بر این، با ورزیده‌تر شدن بافت عضلات سینه‌ها، اندازه کلی این ناحیه و ظاهر آن، بهتر می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی موضوع تغییر سایز سینه با ورزش پرداختیم. همان‌طور که گفتیم، ورزش روی بافت سینه تأثیر مستقیمی نمی‌گذارد، اما تقویت عضلات اطراف سینه با تمرینات ورزشی، از جمله تمرین فشار دادن کف دست‌ها، تمرین شنا سوئدی، تمرین پرس توپ، تمرین لیفت شانه و تمرین Chest Flies ظاهر قفسه سینه را می‌تواند بهبود ببخشد. در واقع عضلات شانه، پشت و همچنین قفسه سینه می‌توانند بر برآمدگی سینه‌ها تأثیر بگذارند.

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و سینه های خود را حجیم و سفت کنید.

نوشته قبلینوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 76 = 85