حرکات ورزشی برای لاغری پاها

   کتاب هوش سلامت – تالیف دکتر سینا یاوریان

این کتاب راهکارهایی درباره‌ی “سلامت تن و روان” ارائه می‌کند، به نحوی که از طریق توسعه‌ی دانشِ سلامت و همچنین آموزش برخی مهارت‌های حفظ سلامت و التیام آن،  “هوش سلامت” شما را ارتقا می بخشد و با نهادینه کردن “سبک زندگی سالم”، خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان و سکته را کاهش می‌دهد.

لاغر کردن پاها و قسمت ران با رژیم غذایی پروسه‌ای سخت و روند کندی دارد. همچنین تنها رژیم‌گرفتن به لاغرشدن پاها کمکی نمی‌کند. برای تأثیرگذاری بیشتر و اینکه بتوانید زودتر نتیجه بگیرید؛ باید از حرکات ورزشی برای لاغری پاها استفاده کنید. فرم دهی پایین‌تنه و لاغری قسمت ران پا، باید با یک برنامه غذایی سالم و چربی‌سوز همراه با حرکات و تمرینات ورزشی انجام شود؛ تا در کنار حفظ سلامتی به نتیجه دلخواه برسید. در این مقاله در هوش سلامت شما را با انواع حرکات ورزشی برای لاغری پاها که مناسب هستند؛ آشنا می‌کنیم.

فهرست مقاله

حرکات ورزشی برای لاغر شدن پاها

انجام تمرینات و حرکات ورزشی برای لاغری پاها زمانی تأثیر دارد که ابتدا نسبت به کاهش وزن خود اقدام کرده باشید. ران‌های پا وقتی لاغر می‌شوند که لاغری در کل بدن ایجاد شود. ورزش‌هایی هستند که با انجام‌دادن آن‌ها می‌توانید به دلیل هوازی بودن مانند کاردیو، کل بدن را تحت‌تأثیر قرار دهید. در ادامه شما را با ورزش‌های مناسب برای لاغری ران و شکم و لاغری ران و پهلو آشنا می‌کنیم.

۱. حرکات ورزشی ساده برای لاغر شدن ران

تمرینات ورزشی زیادی وجود دارند که به لاغرشدن پهلو شکم و ران کمک می‌کنند. اما یک‌سری از کارهای روزانه هستند که به‌نوعی ورزش‌کردن به‌حساب می‌آیند و در کاهش وزن تأثیر دارند. این حرکات و ورزش‌ها عبارت‌اند از:

بالا رفتن از پله‌ها | حرکات ورزشی برای لاغری پاها

۱. بالا رفتن از پله‌ها

بالارفتن از پله‌ها علاوه بر سوزاندن کالری، عضلات باسن و ران را تحریک و درگیر می‌کند. توجه داشته باشید که پایین آمدن از پله‌ها برای زانوها مضر است؛ اما با خیال راحت می‌توانید به‌جای استفاده از آسانسور در کارهای روزانه خود برای بالارفتن، از پله‌ها استفاده کنید و در کنارش کالری‌سوزی هم انجام شود.

۲. پیاده‌ روی

مزیت پیاده‌رویی کردن این است که تأثیر مستقیم بر روی عضلات ران دارد و به آب‌شدن چربی‌ها کمک می‌کند. برای اینکه ورزش پیاده‌روی مانند دیگر حرکات ورزشی برای لاغری پاها تأثیر داشته باشد؛ باید با یک سرعت مناسب در طول روز این کار را انجام دهید. پیاده‌روی می‌تواند بالارفتن از تپه باشد که به کاهش وزن کمک زیادی می‌کند.

۳. دویدن بر روی سطوح شیب دار

یکی دیگر از حرکات ورزشی لاغری پاها و ران، دویدن آرام بر روی یک سطح شیب‌دار است. دویدن بر سطح شیب‌دار نسبت به پیاده‌روی کالری‌سوزی بیشتری دارد و به‌سلامت قلب، بدن و همچنین خوش‌فرم شدن و کاهش وزن کمک می‌کند.

همچنین بخوانید  خواص کره بادام زمینی برای بدنسازی

۲. حرکات ورزشی لاغری ران برای افراد مبتدی

هنگامی که به‌صورت روزانه ورزش انجام دهید، اندام خوش‌فرمی خواهید داشت. در ادامه تمریناتی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید روزانه به‌صورت سه ست ۱۲ تا ۱۵ دقیقه‌ای آن‌ها را انجام دهید. این حرکات ورزشی برای لاغری پاها به‌خصوص قسمت ران و پهلو تأثیرگذار هستند.

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و ماهیچه کف لگن و کشاله ران خود را تقویت کنید.

لیفت پا | حرکات ورزشی برای لاغری پاها

۱. تمرین لیفت ساق پا

برای انجام‌دادن تمرین ورزش لیفت ساق پا نیاز به تعادل دارید که می‌توانید از یک صندلی کمک بگیرید. ابتدا پاهای خود را به عرض شانه‌ها باز می‌کنید؛ یک‌دست خود را بر روی تکیه‌گاه و دست دیگر را بر کمر قرار می‌دهید. پایی که از صندلی فاصله دارد را به‌اندازه ۴۵ درجه باز می‌کنید و سر جای خودش بر می‌گردانید. بعد از کامل‌شدن ست، نوبت پای دیگر است.

۲. تمرین لانژ جانبی

یکی از حرکات ورزشی برای لاغری ران و پهلو، حرکت لانژ جانبی است. تمرین لانژ جانبی در ناحیه ران تأثیر زیادی بر روی حذف چربی‌ها دارد. برای داشتن تعادل می‌توانید از صندلی استفاده کنید. پاها را به‌اندازه عرض شانه‌ها باز، بدنتان را به سمت راست متمایل و زانو را خم یا جمع می‌کنید. بعد از اتمام زمان پاها را عوض کنید.

۳. تمرین اسکوات

حرکت ورزشی اسکوات قسمت بیرونی ران پا را تقویت و عضلات چهار سر ران را درگیر می‌کند. برای انجام حرکت مؤثر اسکوات بر روی لاغری پاها و ران، در حالت ایستاده پاهایتان را به‌اندازه عرض شانه‌ها باز؛ ماهیچه‌های شکم را سفت می‌کنید و دست بر روی لگن می‌گذارید. کم‌کم پاهای خود را خم و بالاتنه را صاف می‌کنید. به سمت پایین حرکت می‌کنید تا به حالت نشسته قرار بگیرید و پاها در قسمت بالا با زمین موازی شوند. به مدت ۲۰ ثانیه نگه می‌دارید و بعد آرام بلند می‌شوید.

اسکوات | حرکات ورزشی برای لاغری پاها

۳. حرکات ورزشی حرفه ای برای لاغری پاها

یک‌سری از تمرینات و حرکات ورزشی برای لاغری پاها هستند که بر روی شکم و پهلو هم تأثیر می‌گذارند و کمک می‌کنند تا سریع‌تر به هدف خود برسید. این حرکات عبارت‌اند از:

۱. حرکت ورزشی کشش پا

در حالت نشسته پاها را دراز می‌کنید؛ به سمت راست خم می‌شوید و با هر دو دست پاهای خود را لمس می‌کنید. در این حالت حرکت دم را انجام دهید. سعی کنید با سر زانوی راست را لمس کنید؛ ۵ ثانیه در این وضعیت بمانید؛ سپس به‌آرامی سربلند کنید و عمل بازدم را انجام دهید. برای پای چپ هم به همین روش انجام دهید و ۱۰ بار تکرار کنید.

همچنین بخوانید  تغذیه مناسب زنان باردار چیست؟

۲. حرکت ورزشی پاها بالا

در حالت نشسته پاهای خود را به‌اندازه ۳۰ سانتی‌متر بالا آورده و نگه می‌دارید. دستان خود را به پاهایتان نزدیک می‌کنید و بعد از نگه‌داشتن به مدت ۵ ثانیه بر زمین می‌گذارید. ۱۰ مرتبه این حرکت را تکرار کنید.

حرکت ورزشی پاها بالا | حرکات ورزشی برای لاغری پاها

 ۳. حرکت ورزشی Geta Swings

یکی از حرکات ورزشی برای لاغری پاها (ران و شکم) حرکت Geta Swings است. علاوه بر تأثیر بر روی ماهیچه‌های داخل ران، هسته بدن را فعال می‌کند. در حالت ایستاده پای راست خود را بالا می‌آورید و دستانتان را در پشت سر قفل می‌کنید. زانوی راست خود را خم و به حالت چرخشی به داخل و خارج بدن حرکت می‌دهید. با سفت کردن شکم تأثیر این حرکت بیشتر خواهد شد. برای هر پا ۱۰ مرتبه باید تکرار کنید.

۴. حرکت ورزشی سامو اسکات

یکی از حرکات ورزشی برای لاغری پاها و پهلو حرکت سامو اسکوات هست که باعث به کار افتادن ماهیچه‌ها می‌شود. در حالت ایستاده پاها جفت، باید زانوها و پنجه پاها با زاویه ۴۵ درجه به سمت بیرون باشند. با پای راست یک‌قدم بزرگ به پهلو بر می‌دارید و تا جایی که می‌توانید پایین می‌آیید. کمر را صاف‌کرده باسن را پایین می‌آورید و دست‌ها را بر زمین می‌گذارید. برای بلندشدن، پای راست را به سمت پای چپ می‌برید که پاشنه‌ها همدیگر را لمس کنند و سپس دست‌ها را بالا می‌برید. برای هر پا ۲۰ مرتبه این حرکت را انجام می‌دهید.

سامو اسکات | حرکت ورزشی پاها بالا

تعداد حرکات ورزشی برای لاغری پاها (حرکات ورزشی برای لاغری ران و پهلو و حرکات ورزشی برای لاغری ران و شکم) زیاد هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای گرفتن نتیجه بهتر و درست انجام‌دادن تمرینات ورزشی برای لاغری ران، زیر نظر مربی باشید. در ادامه بقیه ورزش‌های مناسب را نام می‌بریم که به‌راحتی با سرچ در گوگل می‌توانید با نحوه انجام آن‌ها آشنا شوید. دیگر حرکات ورزشی حرفه‌ای مؤثر برای لاغری پاها عبارت‌اند از:

  • Chair Pose Close
  • Air Cycling
  • Side Lunge Sweep
  • Side Shuffle Switch
  • Trace the Alphabets
  • و غیره…

همچنین، علاوه بر این تمرینات پیشنهاد می‌کنیم برای ورزش اصولی از فنر فشاری ففو استفاده کنید. این وسیله‌ی ورزشی استاندارد بوده و دارای تأییدیه است. به علاوه، با ففو می‌توانید چندین تمرین متنوع را اصولی و درست انجام دهید. با فنر روزشی ففو باشگاه را به خانه بیاورید.

همچنین بخوانید  از تأثیر خواب بر لاغری غافل نشوید!

جمع‌بندی

برای لاغرشدن بهترین راه رعایت رژیم غذایی و ورزش‌کردن در کنار هم است. زود تسلیم جراحی برای کاهش وزن نشوید. مصرف مواد غذایی مفید مانند تخم‌مرغ، چای سبز، غذاهای فیبردار مانند سبزیجات، غذاهای پروتئین‌دار مانند مرغ، آجیل و غیره، آب فراوان و در کنارش انجام حرکات ورزشی برای لاغری پاها تأثیرگذاری بیشتری دارد. باتوجه‌به رابطه مستقیم لاغری پاها و ران‌ها با کاهش وزن، حتماً کاهش وزن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهید.

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و سینه های خود را حجیم و سفت کنید.

نوشته قبلینوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 6 =