بهترین زمان برای ورزش

   کتاب هوش سلامت – تالیف دکتر سینا یاوریان

این کتاب راهکارهایی درباره‌ی “سلامت تن و روان” ارائه می‌کند، به نحوی که از طریق توسعه‌ی دانشِ سلامت و همچنین آموزش برخی مهارت‌های حفظ سلامت و التیام آن،  “هوش سلامت” شما را ارتقا می بخشد و با نهادینه کردن “سبک زندگی سالم”، خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان و سکته را کاهش می‌دهد.

با برنامه‌های شلوغ زندگی روزانه، پیدا کردن بهترین زمان برای ورزش سخت است. در بین فعالیت‌های متنوع روزانه، زندگی اجتماعی و سایر مشکلاتی که در زندگی وجود دارد و مانع از آن می‌شود تا شما زمان مناسبی را برای ورزش داشته باید، باید به این نکته توجه کنید که انجام حرکات ورزشی برای سلامتی و رفاه ما حیاتی است. اما لازم است همواره به این نکته توجه کنید که ورزش کردن و خصوصا ورزش کردن در زمان‌هایی خاص رابطه مسقیم و موثری بر تناسب اندام و حفظ سلامت بدن ما دارد. در هوش سلامت شایا همراه ما باشید تا بیشتر به این مسئله بپردازیم.

فهرست مقاله

بهترین زمان برای ورزش چه زمانی است؟

مورد برای ورزش کردن در صبح

از نظر لجستیکی، ورزش کردن در صبح مزایای زیادی دارد اما تصمیم گیری در مورد این که بهترین زمان برای ورزش است یا خیر، نیاز به صرف زمان دارد . اول از همه، شما حتی قبل از اینکه روز خود را شروع کنید، تمرین خود را انجام خواهید داد. این بدان معناست که روز خود را با اندورفین آغاز می‌کنید و احساس خوبی دارید که می‌دانید کاری را قبل از ساعت ۹ صبح انجام داده‌اید که برخی افراد در طول روز انجام نمی‌دهند. این یک راه عالی برای تقویت اعتماد به نفس شما خواهد بود.

علاوه بر این، دیگر لازم نیست نگران اختصاص دادن زمانی برای ورزش کردن در بعد از ظهر یا عصر باشید. و این می‌تواند آسودگی خیال را برای شما فراهم کند. پس از آن می‌توانید، زمانی را برای پختن شام، معاشرت با دوستان و صرفاً استراحت کردن، اختصاص دهید.

بهترین زمان برای ورزش

فواید (طبق علم!)

مطالعات از ایده ورزش کردن در ساعات صبح حمایت می‌کنند معتقدند بهترین زمان برای ورزش، صبح است . مطالعه‌ای که در Medicine and Science in Sports and Exercise Trusted Source منتشر شده است، نحوه واکنش زنان به غذا را بعد از ورزش اول صبح ارزیابی کرد. هنگامی که شرکت کنندگان (آنهایی که وزن بدن نرمال داشتند و آنهایی که چاق بودند) به مدت ۴۵ دقیقه تند راه می‌رفتند، در مقایسه با زمانی که اصلاً ورزش نمی‌کردند، توجهشان به عکس‌های غذایی خوشمزه کمتر بود.

براساس این فعالیت صبحگاهی، در روزهایی که شرکت کنندگان در صبح ورزش می‌کردند، فعالیت بدنی خود را در طول روز بیشتر از روزهایی که صبح ورزش نمی‌کردند افزایش دادند. مزایای اضافی ورزش صبحگاهی شامل افزایش متابولیسم است، به این معنی که شما به سوزاندن کالری در طول روز با مصرف آنها به جای شب، هنگام خواب ادامه می‌دهید.

همچنین بخوانید  ورزش در خانه را جدی بگیرید

بهترین زمان برای ورزش؛ دلایل دیگر برای صبح ورزش کردن

منابع مورد اعتماد مطالعات نشان می‌دهند که افزایش رژیم تناسب اندام در عصر می‌تواند خواب شما را به خطر بیندازد. ورزش ضربان قلب و دمای بدن شما را افزایش می‌دهد. این بدان معناست که جلسات ورزش، همراه با تعریق در اواخر شب می‌تواند مانع از توانایی شما برای بسته شدن چشم شود. منبع معتبر در مورد بهترین زمان برای ورزش نشان داده‌اند که ورزش کردن در ساعت ۷ صبح، در مقایسه با بعد از ظهر یا عصر، ممکن است به افراد کمک کند خواب باکیفیت‌تری در شب داشته باشند.

یکی دیگر از دلایلی که برای اولین بار ورزش صبحگاهی مطرح می‌شود این است که ورزش با معده خالی می‌تواند چربی بیشتری بسوزاند. وقتی با شکم خالی وارد باشگاه می‌شوید، ورزشکاران می‌توانند تا ۲۰ درصد چربی بیشتری بسوزانند. این موفقیت در صبح، قبل از صبحانه، بسیار بیشتر از بعد از یک روز کامل است که در طی آن باید به طور منظم غذا بخورید!

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و ماهیچه کف لگن و کشاله ران خود را تقویت کنید.

عرق کردن در بعد از ظهر یا شب

در حالی که مطمئناً به نظر می‌رسد صبح زمان ایده آلی برای ورزش کردن است، ورزش کردن در بعدازظهر یا بعد از ساعت کاری مزایای اثبات شده خود را دارد. برنامه‌ریزی برای ورزش عصرگاهی ممکن است به این معنی باشد که صبح‌ها مقداری انرژس اضافه‌تر در خودتان حس می‌کنید. اما مزایای دیگری نیز وجود دارد!

بهترین زمان برای ورزش

بهترین زمان برای ورزش؛ فواید (طبق علم!)

یک منبع معتبر مطالعه نشان داد که توانایی بدن شما برای انجام کار در بعد از ظهر به اوج خود می‌رسد. دمای بدن شما در طول روز افزایش می‌یابد و عملکرد و قدرت عضلات، فعالیت آنزیم‌ها و استقامت را برای عملکرد بهینه می‌کند.

بین ساعت ۲ تا ۶ بعد از ظهر، دمای بدن شما در بالاترین حد خود است. این ممکن است به این معنی باشد که شما در زمانی که بدنتان آمادگی بیشتری دارد، ورزش می‌کنید و آن را به موثرترین زمان روز برای تمرین تبدیل می‌کند.

علاوه بر این، سینتیک جذب اکسیژن در عصر سریع‌تر است، به این معنی که از منابع خود آهسته‌تر و موثرتر از صبح استفاده می‌کنید. ورزش صبحگاهی همچنین می‌تواند نیاز به اضافه کردن یک گرم کردن اضافی به روال خود داشته باشد که می‌تواند تمرکز تمرین شما را از بین ببرد.

همچنین بخوانید  تغذیه مناسب برای بدنسازی؛ چربی سوزی بیشتر با تغذیه مناسب

پرونده ورزش در بعدازظهر و عصر ادامه دارد. در بعدازظهر و عصر، زمان واکنش شما در سریع‌ترین زمان است، که برای تمریناتی مانند تمرینات تناوبی با شدت بالا (HIIT) یا کار با سرعت روی تردمیل مهم است. اواخر بعد از ظهر همچنین زمانی است که ضربان قلب و فشار خون شما در کمترین حد است، که ضمن بهبود عملکرد، احتمال آسیب دیدگی شما را کاهش می‌دهد.

در حالی که برخی ممکن است به افراد هشدار دهند که چگونه کار کردن در شب می‌تواند خواب شما را مختل کند، یک مطالعه در مورد بهترین زمان برای ورزش حتی نشان داد که کسانی که در عصر وزنه می‌زنند، نسبت به کسانی که همان تمرین را در صبح انجام می‌دهند، خواب با کیفیت بهتری داشته و بیشتر می‌خوابند.

سخن پایانی

پس بهترین زمان برای ورزش چه زمانی است؟ در حالی که علم و مطالعات متناقض به نظر می‌رسند، یک چیز واضح است: تمرین کردن مهم است، مهم نیست در چه زمانی از روز آن را انجام می‌دهید.

چیزی که واقعاً اهمیت دارد این است که زمانی از روز را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد و با برنامه شما مطابقت داشته باشد و سپس به آن پایبند باشید. با ثابت نگه داشتن رژیم تمرینی خود در زمان مشخص هر روز، می‌توانید دستاوردهای تمرینی بیشتری داشته باشید. آیا این چیزی نیست که واقعاً اهمیت دارد؟

انتخاب وسیله‌ی ورزشی استاندارد و مناسب نیز دارای اهمیت زیادی است. این مسئله از مواردی است که تاکنون بارها به آن پرداخته‌ایم. پیشنهاد ما به شما برای ورزش مناسب فنر فشاری ففو است. این وسیله‌ی ورزشی استاندار را می‌توانید با قیمتی مناسب از ما تهیه کنید.

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و سینه های خود را حجیم و سفت کنید.

نوشته قبلینوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

27 + = 29