ورزش با کش

   کتاب هوش سلامت – تالیف دکتر سینا یاوریان

این کتاب راهکارهایی درباره‌ی “سلامت تن و روان” ارائه می‌کند، به نحوی که از طریق توسعه‌ی دانشِ سلامت و همچنین آموزش برخی مهارت‌های حفظ سلامت و التیام آن،  “هوش سلامت” شما را ارتقا می بخشد و با نهادینه کردن “سبک زندگی سالم”، خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان و سکته را کاهش می‌دهد.

اصلی‌ترین تاثیر ورزش با کش، مستحکم کردن عضلات بدن است. استفاده از کش استقامتی که با نام کش مقاومتی یا کش تمرینی و پیلاتس نیز شناخته می‌شود، به بهبود سلامتی شما کمک زیادی می‌کند. ورزش با کش می‌تواند به بهبود و حفظ آمادگی جسمانی کلی کمک کند. ورزش پیلاتس منجر به قدرت، انعطاف‌پذیری و تعادل بیشتر می‌شود که به نوبه خود وضعیت بدن، حرکت و سلامت روان شما را نیز بهبود می‌بخشد. اگر به دنبال تناسب اندام هستید، از تاثیر ورزش با کش بر سلامتی خود قافل نشوید. در این مقاله مزایای مهم ورزش کردن با کش را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. تا انتهای مقاله در کنار ما باشید.

فهرست مقاله

مزایا و تاثیر ورزش با کش

۴ مورد از مزایای مختلف و تاثیر ورزش با کش برای تناسب اندام به شرح زیر است:

۱- تمرین کامل بدن به واسطه ورزش کردن با کش

استفاده از کش برای انجام حرکات خاص و فردی، برای تجربه یک تمرین متعادل و کامل بدن بسیار مناسب است. ورزش با کش کل بدن را تقویت می‌کند. در واقع ورزش پیلاتس نه تنها محرک‌های عضلانی بزرگ را هدف قرار می‌دهد، بلکه تثبیت کننده‌های عضلانی کوچکتر را نیز فعال می‌کند.

۲- تقویت عضلات با ورزش پیلاتس

ورزش با کش به شما این امکان را می‌دهد که در حالی که ورزش می‌کنید، بر روی تقویت عضلات خود نیز کار کنید. ورزش پیلاتس از کش برای ایجاد مقاومت استفاده می‌کند و امکان تمرکز برابر روی انقباضات متحدالمرکز و خارج از مرکز را برای ایجاد عضلات بلند، لاغر و فشرده، فراهم می‌کند.

۳- بهبود مغز و وضعیت بدن

بسیاری از تمرینات انجام شده در هنگام ورزش کردن با کش، به بهبود مغز و وضعیت کلی بدن کمک می‌کنند.

۴- بهبود سلامت روان یک مورد مهم از انواع تاثیر ورزش با کش

تحقیقات در مورد تأثیرات مثبتی که ورزش کردن با کش بر سلامت روان دارد، همچنان ادامه دارد. این تحقیقات نشان داده‌اند که ورزش پیلاتس می‌تواند هورمون‌های استرس مانند کورتیزول را کاهش دهد و اندورفین بدن شما را افزایش دهد که در نهایت موجب افزایش خلق‌وخوی طبیعی شما می‌شود.

تاثیر ورزش با کش بر زنان باردار

تاثیر ورزش با کش بر زنان باردار

ورزش پیلاتس یک ورزش ایده‌آل در دوران بارداری است. ماهیچه‌های مرکزی را تقویت می‌کند و انعطاف‌پذیری و تحرک را بهبود می‌بخشد، همه این مزایا به آسان شدن زایمان و روند بهبودی پس از زایمان کمک زیادی می‌کند.

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و ماهیچه کف لگن و کشاله ران خود را تقویت کنید.

همچنین بخوانید  تاثیر ورزش بر دیسک کمر

ورزش‌های مبتنی بر پیلاتس را می‌توان در وضعیت‌هایی انجام داد که برای زنان در تمام مراحل بارداری بی‌خطر است، مانند روی دست‌ها و زانوها، در حالت نشسته یا به پهلو. این تکنیک‌های ورزشی به قرار گرفتن صحیح نوزاد برای زایمان کمک می‌کنند.

در اینجا فواید ورزش با کش در بارداری را توضیح خواهیم داد:

۱- تقویت عضلات شکم و لگن

اساس ورزش پیلاتس اصلاح‌کننده تقویت عضلات عمقی شکم و کف لگن است که به آن “ثبات هسته” نیز گفته می‌شود. این تمرینات نه تنها به قرار گرفتن نوزاد برای زایمان کمک می‌کنند، بلکه می‌توانند نشت ادرار را در زنان مبتلا به بی‌اختیاری ادرار کاهش دهند.

۲- کاهش فشار هنگام داخل و خارج شدن از رختخواب

برای یک زن باردار، نشستن و برخاستن از رختخواب می‌تواند یکی از سخت‌ترین حرکات باشد. همانطور که در دوران بارداری خود پیش می‌روید، ماهیچه‌های شما ضعیف‌تر می‌شوند. ورزش کردن با کش می‌تواند بر تقویت عضلات مادران باردار کمک کند.

۳- کاهش درد کمر یک مورد از انواع تاثیر ورزش با کش در بارداری

بار و فشار وارد شده به پشت و کمر شما در دوران بارداری به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. این به دلیل تغییرات هورمونی، تغییر در وزن و توزیع وزن و تغییرات وضعیت بدن در دوران بارداری است. تقویت ایمن باسن، همراه با عضلات عمقی شکم و کف لگن، احتمال ابتلا به کمردرد را کاهش می‌دهد. بنابراین ورزش کردن با کش به شما کمک زیادی در کاهش کمر درد بارداری می‌کند.

۴- تنفس کنترل شده

همانطور که کودک شما رشد می‌کند، ممکن است نفس کشیدن عمیق برای شما سخت‌تر شود. تنفس بخش مهمی از فرآیند زایمان است. تنفس کنترل شده یکی از مراحل مهم ورزش کردن با کش است و این موضوع به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید عمیق‌تر نفس بکشید و راحت‌تر زایمان کنید.

۵- بهبودی سریع‌تر پس از زایمان

زنانی که در دوران بارداری ورزش می‌کنند، زایمان راحت‌تری دارند، انرژی بیشتری دارند و می‌توانند سریع‌تر پس از زایمان بهبود یابند. ورزش پیلاتس، برای مادران باردار و نوزادان آن‌ها در تمام مراحل بارداری بی‌خطر است.

بهترین تمرین‌های مرتبط با ورزش با کش

تمرین جلو بازو

یکی از تمرینات ورزشی که می‌توانید با کش برای تقویت عضلات شانه، بازو و دست انجام دهید، تمرین جلو بازو است.

همچنین بخوانید  ایزوتونیک، ایزومتریک و ایزوکنتیک

تمرین اسکات

تمرین اسکات | ورزش با کش

تمرین اسکات برای تقویت عضلات بالاتنه و شانه بسیار مناسب و کاربردی است.

تمرین پشت بازو

تمرین پشت بازو | ورزش با کش

این تمرین نیز برای تقویت عضلات بازو و شانه بسیار مناسب است.

تمرین لانگ

تمرین لانگ | ورزش با کش

تمرین لانگ نیز یکی از انواع تمرینات ورزش با کش است که برای تقویت عضلات پا بسیار مناسب است.

تمرین هیزم‌شکن

تمرین هیزم شکن | ورزش با کش

تمرین هیزم‌شکن نیز یکی از حرکات مرتبط با ورزش پیلاتس است که برای تقویت ماهیچه‌های شکم و پهلو کاربرد دارد.

تمرین کول

همانطور که از نام این تمرین پیدا است، برای تقویت ماهیچه‌های کول، یعنی قسمت بالایی کمر استفاده می‌شود.

ورزش کردن با کش مزایای زیادی برای بدن افراد مختلف دارد. شما با استفاده از کش می‌توانید به راحتی در خانه ورزش کنید و حجم و نیروی ماهیچه‌های خود را افزایش دهید. با انجام این ورزش در خانه یا باشگاه جلوی مشکلات ناشی از کم‌تحرکی را بگیرید و به بهبود بیماری‌ها و مشکلات مفاصل خود کمک کنید.

تمرینات ورزشی زیادی با استفاده از کش وجود دارد، اما ما فقط چند مورد ساده را به شما برای شروع، معرفی کردیم. این ورزش یکی از بهترین ورزش‌ها برای افرادی است که تاکنون ورزش نکرده‌اند.

امروزه مشغله‌های مختلف زندگی، باعث شده تا اکثر مردم کم‌تحرک باشند و تایمی برای ورزش کردن نداشته باشند. کم‌تحرکی و عدم ورزش کردن موجب بروز مشکلات زیادی مانند افزایش وزن ناخواسته، خشکی مفاصل، گرفتگی ماهیچه‌ها، افسردگی، کاهش انرژی، پایین آمدن سطح سوخت‌وساز بدن، بی‌خوابی، فشار خون بالا و… می‌شود. بنابراین از همین امروز برای ورزش‌کردن در خانه یا باشگاه وقت خاصی را معین کنید و از بی‌تحرکی دوری کنید.

جمع‌بندی

همچنین، می‌توانید به کمک فنر فشاری ففو برای تقویت ماهیچه‌های خود استفاده کنید. این محصول را می‌توانید از مجموعه‌ی هوش سلامت تهیه کنید. در این مقاله شما را با تاثیر ورزش با کش و کلیه فواید ورزش پیلاتس آشنا نمودیم. ورزش کردن با کش، نوعی ورزش آسان است که می‌توان آن را به‌‌راحتی در خانه نیز انجام داد. ورزش با کش به تقویت عضلات شما کمک زیادی می‌کند. از این که تا انتهای این مقاله در کنار ما بودید، سپاسگزاریم.

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و سینه های خود را حجیم و سفت کنید.

نوشته قبلینوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 23 = 33